ندای هدایت

 نقل قول:

بی حجابی، یا بی غیرتی ؟!؟
چگونه مردی راضی می شود ناموسش به تکاپو اندازنده شهوت و قوه غریزه مردان جامعه بشود...
وبلاگ "الطـــارِق" در آخرین پست خود نوشت:این مطلبی که می نویسم، از یکی از دوستانم شنیدم که به واسطه دوستش تعریف می کند، جالب است، لطفاً بخوانید: 



ردیف دوم اتوبوس خط واحد نشسته بودم، که اتوبوس در ایستگاه روبروش ایستاد تا مسافرسوار کنه، صندلی جلو یه خانم و آقا نشسته بودند، که ظاهر خانم با اون وضع بد حجابش، بد جوری تو ذوق میزد. در همین حال یه پسر جوون از پله ها اومد بالا و با دیدن اون خانم، رو به مردش گفت: عجب همسر زیبا و خوش لباسی دارید، واقعاً خوشکل هستند...(!) 

گفتن این حرف از طرف پسر همانا و دست به یقه شدن و بالا رفتن مشت همان، اونهایی که این حرف رو شنیده بودند، به شدت شوکه شدند. قبل از اینکه اتفاق فیزیکی خاصی بیفته، پسر به مرد گفت: مگه خانمت رو برای من و امثال من اینجوری آماده نکردی ؟ همه تو دلشون زیبایی خانمت رو تحسین می کنند، من فقط بهتون صادقانه گفتم، اگه می خواستی چشمم ایشون رو نگیره باید آرایش ایشون رو محدود می کردی به خونه. با گفتن این حرف انگار همه چی آروم شد، و مرد سر جاش ساکت و آروم نشست... 

*** ******************************************************

جالب بود، نه ؟ می خواستم در مورد غیرت کمی بنویسم. بعد از انکه توی مقاله "غرور بی حجاب ها" بعضی گیر داده بودند که یک جانبه به قاضی رفتی و یک طرفه نوشتی، می خواستم گوشه دیگری از ماجرای تمام نشدنی ما و حجاب رو بنویسم. 

معتقدم تمام و یا ۹۹ درصد از زنان و دختران بی حجاب جامعه ما که با سر و وضع جلف و مفسده انگیز پا به خیابان می گذارند، با رضایت شوهرانشان، پدران و مردان مربوطه به آنهاست. شاید عده ای هم بدون رضایت مرد خود (همسر، پدر، برادر) و بر خلاف غیرت مردشان این کار را می کنند، ولی این گناه باز هم تا حدودی گردن مرد را می گیرد، چون به هر حال فاکتورهایی هست که بشود زن را به کار اشتباهش مواخذه و متنبه کرد. 

وقتی برخورد با بد حجابی و بی حجابی از سوی پلیس در جامعه و مخصوصاً شهرهای بزرگ با آن حواشی شروع شد، با خود فکر می کردم، اگر می شد قانونی تصویب کرد که، به جای جمع آوری این زنان با آن وضع از سطح جامعه، مردانشان را می گرفتند و در مورد آنها اعمال قانون می کردند، شاید مدت ها پیشتر این معضل از سطح جامعه رفع شده بود. 

و من گاهی تعجب می کنم، مردی اینگونه ناموسش را به خیابان می آورد، و اینگونه دست در دست ناموسش و شانه به شانه او در جامعه حرکت می کند، در حالی که چشم های زیادی، و نه به بزرگواری و مقام و منزلت ناموسش، بلکه شهوانی و شیطانی به او خیره شده است و فکر هایشان که دیگر...(!؟) 

چگونه مردی راضی می شود ناموسش به تکاپو اندازنده شهوت و قوه غریزه مردان جامعه بشود. و چه جالبتر اینکه مرد کار می کند، زحمت می کشد، پول در می آورد، آن پول را هزینه لوازم آرایش و لباس های آنچنانی برای ناموسش می کند، و او را مثل عروسکی به چشم های شهوت پرستی که در جامعه نمونه آن کم نیستند می سپارد، خود گذشتگی تا این حد ؟!!! 

به نظرم در قضیه حجاب زنان جامعه ما، غیرت حلقه گمشده ای است که روی آن بسیار کم مانور داده می شود، و همه تلاش مجریان طرح حجاب و عفاف اصلاح میوه تلخ بی حجابی است که نتیجه ریشه فاسد بی غیرتی مردان است، حال هر بار یک میوه فاسد را بکنی، مجدداً بیرون خواهد آمد، در حالی که ریشه فاسد است و کسی به فکر آن نیست... 

برای اتمام نیز چند حدیث از ائمه معصومین(ع) بخوانیم و باور کنیم عمل کردن به سیره و روش ایشان تنها راه رستگاری خودمان و جامعه ای است که در آن زندگی می کنیم: 

امام علی (ع) : 

خداوند لعنت کند کسی را که غیرت ندارد.(وسایل: ج ۱۴ ص ۱۷۴) 

و نیز فرمودند: 

کسی که غیرت ندارد قلبش واژگون است.(کافی: ج۵ ص ۵۳۶) 

امام صادق(ع): 

بهشت بر دیّوث(کسی که نسبت به زن و دختر و خواهرش و ...بی تفاوت است و غیرت ندارد) حرام است.(کافی: ج ۵ ص ۵۳۷) 

رسول اکرم(ص): 

هر مردی که زنش را آرایش کند و با آن حالت از منزلش بیرون آید، دیّوث می باشد.و اگر کسی این مردان را که نسبت به نوامیس خود بی تفاوت هستند، دیّوث بنامد گناهی نکرده است.(بحارالانوار: ج ۱۰۳ ص ۲۴۹) 

و نیز فرموده اند: 

زنی که خود را زینت و خوشبو نماید و از خانه اش خارج شود و شوهرش به این کار راضی باشد، هر قدمی که این زن برمی دارد، برای شوهرش در جهنم خانه ای بنا می شود.(بحارالانوار: ج۱۰۳ ص ۲۴۹) 

توضیح کوتاه: دوستانی که به هر دلیلی فکر می کنید به شما توهین شده است؛ ببینید این یک واقعیت است، هر چند بسیار تلخ است. همه تلاش من بیدار کردن شما از خوابی است که، بفهمید وقتی با یک خانم بی حجاب در جامعه حضور پیدا می کنید، چشم هایی هست که .... 

باز هم از شما می خواهم هنگام تردد در جامعه به چشم ها و چهر های کسانی که از کنارتان گذر می کنند دقت کنید، آن موقع مسلماً بیشتر روی پوشش ناموستان دقت می کنید. باز هم از همه دوستان عذرخواهی می کنم.... 

ارسال در تاريخ جمعه 1 دی 1391برچسب:, توسط روح الله